KATA-KATA BIJAK

KASIH ADALAH SESUATU YANG TIDAK HANYA DIDIFINISIKAN.NAMUN KASIH HARUS DIWUJUDNYATAKAN. ORANG YANG HANYA BERTEORI TENTANG KASIH ADALAH PEMBUAL BESAR. TETAPI ORANG YANG MEREALISASIKAN KASIH ADALAH ORANG YANG BERPENGARUH BESAR DALAM KEHIDUPANNYA

SELAMAT DATANG

HORAS MA DI AMA/INANAMI

SELAMAT DATANG DI BLOG “MARSIRUPAN ANGKOLA-MANDAILING”

“MARSIURUPAN” ARTINYA SALING TOLONG MENOLONG

“ANGKOLA-MANDAILING” ADALAH KAMPUNG HALAMAN

BLOG INI DIUPAYAKAN UNTUK MAMPU MENOLONG SESAMA PELAYAN, WARGA JEMAAT DAN SAHABAT LAINNYA DALAM TUGAS PELAYANAN DI KELUARGA, GEREJA DAN MASYARAKAT


ASI NI ROHA DOHOT HASONANGAN NA SIAN DEBATA AMANTA DOHOT NA SIAN TUHAN JESUS KRISTUS MA MANDONGANI HAMU! AMEN (1KOR.1:3)



KASIH KARUNIA DAN DAMAI SEJAHTERA DARI ALLAH, BAPA KITA, DAN DARI TUHAN YESUS KRISTUS MENYERTAI KAMU! AMIN (1KOR.1:3)


Selasa, 09 November 2010

Khotbah Malam Natal 24 Desember 2010: 1Johannes 4 : 13 – 16

widgeo.net
HOLONG TANDANA DEBATA DIBAGASAN HITA



HATORANGAN NI JAMITA

MALAM NATAL
MINGGU, 24 DESEMBER 2010

Jamita : 1Johannes  4 : 13 – 16
Sibasaon : Jesaya 42 : 5 – 9 


Muda tapardiatehon surat parjolo na sian si Yohannes on, takkas di si tarida hita piga – piga sifat ni parngoluon ni jolma na adong di portibion na saling bertolak belakang, terutama ma i : natorang dohot na golap ( 1 : 5 – 2 : 29 ), dakdaanak ni Debata  dohot  dakdanak ni sibolis ( 3 : 1 – 24 ), na tigor dohot na sala ( 4 : 1 – 6 ) d.n.a, laho mangalehen panorangion dohot soso – soso na sintong taringot tu haporsayaan ni halak Kristen na adong di Asia Kecil dihatiha i taringot Yesus Kristus anso ulang bisa dipengaruhi angka guru palsu na mangalehen poda  haliluon tu haporsayaan ni halahi. Jana sekaligus ma i laho mangarahon angka naporsaya i anso torus nian mangolu songon dia na dihagioti ni Kristus.
Di arop  roha ni si Johannes do anso tangkas hadirion ni halak Kristen / tampil beda martimbangkon angka halak na so porsaya tu Tuhan Jesus. Ulang ganggu rohanta di namanghaporsayai Jesus. Hatotuan na sintong do i, nada hasil kompromi sanga haporluan sangombas tapi madung adong sian mulana (εν αρκηε εν ηο λογοσ/ en arkhe en ho logos ). Dimulana madung adong Hata i, jala Debata do hatai ( Joh. 1 : 1 ). Ibana do hata i, jana sada do Ibana dohot Ama i sian mulana. Songon labana sada dohot Ama i, songon i muse do hita angka na porsaya gabe sada dohot Ibana jana Ibana dibagasan hita on ma na jotjot digoaran “ut omnes unum sint”. Anggo dung sada hita dohot Ibana, Ibana di bagasan hita ingkon tarida ma parbatuna di hita.

Yohannes patangkaskon bahaso sude persoalan dibagasan ngolu ni jolma bisa dipadenggan dohot “holong” na sian Debata ( agave ). Jana mangkaholongi do tujuan utama ni etika Kristen na sasintongna angke ido na dikarejonon ni Jesus maradopkon hita. Hara ni i, anggo laing mangkaporluhon kepentingan sendiri dope jolma, tujun pengorbanan ni Jesus pe gabe gagal di dibagasan dirina. Hara ni i, aha pe na tarjadi dibagasan ngolu ni jolma, “holong” do gabe senjata na gumogo laho mangadopisa. Didok si Martin Luther dibagasan bahasa latin “omnia vincit amor” artina “segala sesuatu dapat diselesaikan oleh kasih”. Kasih yang sungguh – sungguh akan mampu menyelesaikan perkara apapun dalam kehidupan manusia. Ido na dipatupa Debata tu hita dibagasan AnakNa i. Marhite turpuk on adong piga – piga hal na tarida hita :

1.    Sian Debata do ro holong i, jana adong hubungan na hot dohot Debata. Muda marsiajar hita manghakolongi, disido hita marsiajar mananda huhut mamboan dirinta tu Debata.
2.    Marhite holong i do tatanda Debata dibagasan Tondi, haru pe so tarida hita Ia, tapi bisa do tapangkilalahon Ibana markarejo dibagasan hita, muda ias rohanta mangkarejohonsa.
3.    Holong Nia i tangkas dibagasan AnakNa na paluahon jolma, hara ni i diharapkon do alus sian jolma i marhite na mangkaholongi angka dongan jolma, songon Jesus mangkaholongi ibana. Harana holong tu Debata dohot holong tu dongan jolma inda tarsirang i dibagasan ngolunta.

Hari ni i, holong i do gabe patorangkon taringot tu sude parkarejoan ni Debata muali sian panompaon, pemeliharaan, haluaon dohot hangoluan na salolot  ni lolotna. Anggo songoni angkon holong i muse do na mangolu dibagasan hadirion ni jolma naporsaya i anso bisa di pataridahon ia na mangolu do Debata dibagasan diriNa.
Hara ni i asing do holong na ditaringoti ni Turpuk on sian holong na tinanda ni bahat jolma di portibi on. Ia holong na somal jana na umum ditanda jolma na di portibion “naluri” do sifatna. Muda adong di hita holong parmudaron ( kekeluargaan ), songon holong ni ama tu anakkonna, haha tu anggi dohot iboto, ima na ginoaranna holong “storge”, naluri do sifat ni i. Songon i muse holong paralealeon sanga pardonganan, ima na ginoaranna holong “philia”, suang songon i muse holong asmara, na ginoaranna holong “eros”, i pe naluri do sifat ni i. Holong na marpambuat do i jana na mangaithon tu diri, holong na sentimental.
Holong na ginoarnanna di Jamita on, holong na sian ginjang do, holong na mauliutus na sian Debata, holong “agape”. Holong na dinarentahon ni Debata do holong on. Muda parenta ni Debata do i, angkon siradotan do holong on. Jala ido umbaen didok Debata  marhite – hite si Musa  tu bangsona i : Ingkon haholonganmu do Tuhan Debatam sian nasa rohamu dohot sian nasa ateatemu dohot sian nasa gogomu ( Ul. 5 ;: 6 ). Ingkon haholonganmu do donganmu jolma songon dirimu sandiri ( Im. 19 : 18 ). Ido pangarimpunan ni tona na nidok ni Tuhan Jesus di Mat. 22 : 27 – 40, jana i do tona na imbaru na nilehen ni Tuhan Jesus tu angka siseanna, mandok : angkon masihaholongan hamu sama hamu songon holong ni rohangku di hamu ( Joh. 13 : 34 – 35 ).
Harani i, angkon siparayakon do holong agape on, inda cukup holan taringotan, diskusihonon, podahonon sanga jamitahonon. Angkon sikarejohonon do haru pe mungkin maralo tu rohanta, parenta do i.
Ido umbaen didok Tuhan Jesus di JamitaNa na di dolok i : Dibege hamu do hata na mandok : holong ma rohamu di donganmu, hosom ma ia di musumu ! Tapi Ahu do mandok tu hamu : holong ma rohamu di musumunu… ( Mat. 5 : 43 – 4 ). Taboto jana tahaporsayai do holong ni roha ni Debata maradopkon hita. Holong ni roha do Debata. Sanga ise na sai torus mangkaholongi halak na asing, na maringanan do ia di bagasan Debata jana Debata di bagasan ia.
Tapi mangaligi  kenyataan di pardalanan ni ngolu, bahat do nian jolma mangendehon dohot mambege jamita taringot tu holong, tapi jot-jotan do i homin sekedar “pandohan manis di bibir”. Bruri Pesolima mangendehon “memang lidah tak bertulang, tak terbatas kata – kata…lain di bibir lain di hati”. Tutu pandohan on jotjot di “obral” inda mar-arga, harana inda adong pengorbanan songon na dipatupa ni Jesus di bagasan ( bnd I Kor 13 : 1 – 13, Gal. 5 : 22 – 23 ), kenyatanna dituntut sian angka naporsaya i.

Sorminan :

Adong do dua keluarga Kristen di sada huta na mamaliaro hambeng. Disada hatiha kehe do angka hambeng di nadua keluarga i tu kobun lasiak na dijonokkon ni huta ni halahi, sai dijampali ma lasiak na halomahan na i giot marbunga. Dung di ida hombar balok na i madung habis lasiakna hona jampal, anggo hambeng nia di ayak ia anso masuk tu barana tapi hambeng ni dongan na i ditangkup ibana do jana diaduhon tu polisi, didok angkon  gararon ni nampuna hambeng i lasiak na hona jampal i songon syarat ni pardameanna.

Nada piga ari nari pasuo ma halahi nadua di kobun lasiak, angke rap manyuan lasiak do halahi na martetangga i, harana hatiha i songon na manaek do arga ni lasiak. Muruk –muruk ma na mangido pardamean i tu tetanggana ninna ma : muda dapot au sanoli nari hambeng mi manjampal kobun lasiakkon, angkon aduhononku dope ho tu polisi, jana hupangido pardameanna sampulu hali lompit, harana adong do parebanku polisi, angkon hudokkon tu sia anso dipaksa ia ho manggararrna “ ninna mardongan muruk situtu.

Dungi dialusi tetangga na i ma : “au pe da, jungada do tardapot au hambeng mi manjampal lasiakkon, pola do habis tolu lupak inda marbulung be, ligima indi ondope mangulahi giot martunas muse. Tapi nada hupaboa kaboratanki tu ho, nada huaduhon ho tu polisi, nada hupangido dando ( ganti rugi ) pardamean sian ho songon na binaen mi tu au. Hu ayak do hambeng mi sian kobunkon, hupabara tu bara na dipudi ni bagasmi, inda di boto ho jana inda di ida ho i. Jana muda ro pe hambeng mi sanoli nari tu kobunkon, laing baenonku do songon na hubaen na parjolo i, denggan do ayahonku jana hupabara songon na somal tu bara na dipudi no bagasmi. Nada pola mangadu au tu polisi dohot mangido donda songon na dibaen mi tui au. Ninna muse mardongan hata na lambok.

Dibege angka dongan sahutana do halahi na marsialusan di kobun lasiak i, ujungna gabe dipasala do managiodo dando pardamenan i tu dongan na, didok dongan sahutana ma tu amananta i na burju i “ sugari sude halak Karisten na dihutanta on bisa songon na dibaen mi, pasti do mardame sonang hita sasude”, dialusi ibana ma ninna : “imada, na hu engot rupani inda jungada Tuhan Jesus mangido dando sian au haru songoni pe bahat ni hasalaanku,  anggo he apala saotik sian pambaenanNa i tu au, hu baen muse tu angka donganku, angke holong ni Jesus tu au angkon patuduonku do muse marhite holongku tu angka donganku” ninna amanta i dibagasan toruk ni rohana.

Pdt. GP Simbolon, S.Th
Resort Labuhan Batu

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar